fbpx

Vďaka mojim službám môžete získať peniaze a veľa času pre seba

Za viac ako 17 rokov, čo pracujem v oblasti financií, som riešil mnoho situácií mojich klientov. V tomto článočku sa Vám na niekoľkých prípadových štúdiách pokúsim ozrejmiť, že spolupráca so mnou sa Vám skutočne môže oplatiť a priniesť Vám úsporu peňazí i času. Skôr ako začnete čítať ďalej, mám pre Vás jednu potešujúcu správu: za moje služby mi klienti neplatia. Prinášam Vám niekoľko reálnych situácií z oblastí financovania bývania (hypotéky), poistenia (životného aj neživotného), sporenia a investícií, ktoré som v minulosti s klientmi riešil. Prajem Vám príjemné čítanie. 😊

1. Prípadové štúdie z oblasti financovania bývania

V oblasti financovania bývania mám aktuálne najviac práce, resp. riešim veľa rôznych prípadov. Môžem sa pochváliť vysokou mierou úspešnosti (cca. 95 %) vyriešenia zadaní klientov. Priznám sa, že za posledné obdobie, ak bol klient bez úverov, riadne dlhodobo zamestnaný a kupoval „normálnu“ nehnuteľnosť, tak som nemal žiadne ťažkosti pri vybavovaní úverov na bývanie. Často sa na mňa obracajú klienti, ktorí buď na to nemajú čas, aby si úver vyriešili alebo „pohoreli“ pri pokusoch si to vyriešiť sami.

Mojou silnou stránkou sú dlhoročné skúsenosti z mnohých úspešných riešení, výborné kontakty v jednotlivých bankách a hlavne znalosť rôznych „fintičiek“, ako dosiahnuť to, aby ste mali čo najlepší úrok alebo ste na úvere preplatili čo najmenej. Prinášam Vám niekoľko úspešných príkladov:

  • Klient, s ktorým sme si dali kávu v obchodnom centre, chcel kupovať rodinný dom. Bol zaúverovaný a ja som bol jeho 5-ty poradca, ktorého stretol. Nikomu sa jeho požiadavku nepodarilo vyriešiť. Neveril, že raz opustí svoj malý byt a bude bývať v peknom novom dome. Dnes už v ňom spokojne býva. Riešilo sa to v dvoch krokoch: najskôr sme znížili splátky na jeho úveroch, potom sme riešili úver na dom, ktorý si chcel kúpiť.
  • Klientka zamestnaná, bez úverov, kúpa bytu, úver na 100%. Poviete si, žiadny problém. Práve to, že nemala žiadne úvery, môže byť pre banku riziko. Klientke bol nakoniec úver schválený, ale s nevýhodným úrokom. Pracovník banky tvrdil, že zníženie nie je možné. Bolo – pritlačil som a podarilo sa zníženie o 0,3 %. Klientka vďaka tomu ušetrila 15 € mesačne na splátke.
  • Klient čerstvo zamestnaný, kúpa bytu, požiadavka na 100% financovanie, lebo nemal žiadne voľné financie. Podľa požadovanej výšky úveru sme nastavili výšku príjmu, po 3 mesiacoch sme požiadali o hypotéku. Klientovi nakoniec úver schválili a už si spokojne býva. Maximálna spokojnosť. Len pre Vašu info, úver sme riešili v júni 2018.
  • Klient živnostník, chcel si kúpiť dom, ktorý mu stavali. Daňovému úradu zaplatil daň 80 €. Štandardne v banke neriešiteľné. Výška úveru 150 000 €. Prípad úspešne vyriešený, vôbec si nemusel navyšovať príjem v daňovom priznaní, kvôli čomu by platil vysoké odvody. Vďaka jeho spokojnosti mi dal odporúčania na ďalších klientov.
  • Najdlhšie riešený prípad. Kúpa chaty, klient bez rezervy. Väčšina bánk ho odmietla, lebo nešlo o nehnuteľnosť určenú na trvalé bývania a naviac, financovanie by bolo možné maximálne na 8 rokov. Aj v tomto prípade som sa nevzdával. Existuje na trhu banka, ktorá mu vedela kúpu prefinancovať. Už v tom domčeku (tak on nazval tú chatu) spokojne býva 😊.
  • Klient zadlžený až „po uši“. Obrátil sa na mňa s požiadavkou zníženia splátok. Po dôkladnej analýze celej situácie sa nám v konečnom dôsledku podarilo ušetriť takmer 200 € mesačne na splátkach. Tento prípad sa nezaobišiel bez vybavovania rôznych výnimiek.

Určite by sa našlo veľa ďalších príkladov, ktoré sa mi úspešne podarilo vyriešiť to, čo odo mňa klient požadoval. Keď to tak zhrniem, za kľúčové výhody toho, že to budete riešiť so mnou je, že Vám ušetrím čas, ktorý by ste museli obetovať „behaním“ po bankách a zisťovaním toho, ako vyriešiť to, čo potrebujete. Otázne je, či by sa Vám to vôbec podarilo. Okrem toho Vám viem vyjednať výhodnejší úrok a nastaviť správny spôsob financovania, aby ste zbytočne nepreplatili na rôznych „akože“ výhodných ponukách jednotlivých bánk.

2. Prípadové štúdie z oblasti poistenia

Oblasť, ktorú mnoho ľudí nemá veľmi rado. Moja skúsenosť je však taká, že práve vďaka kvalitne a výhodne nastavenému poisteniu, viete ušetriť veľa peňazí. Čo sa týka životného poistenia, často sa stretávam s tým, že klienti majú poistenia zle nastavené a často ani nevedia, za čo platia. Napr. myslia si, že v prípade, ak zomrú, dostane ich rodina peniaze a ona ich dostane, ale len vtedy, ak zomrie klient pri úraze. Alebo mi povedia, že tam majú poistené úrazy aj choroby a často by v prípade napr. zlomeniny nedostali nič. Nevedia, že existuje poistenie pre prípad, že by boli PN (ľudia to štandardne riešia tým, že si zoberú dovolenku, aby neprišli o peniaze). Alebo, že existuje poistenie, aby im poisťovňa preplatila náročnú liečbu, prípadne si mohli dovoliť liečenie v zahraničí. No a nesmiem zabudnúť na častú nespokojnosť klientov s tým, že im poisťovňa odmietla vyplatiť peniaze.

Čo sa týka poistenia majetku, stretávam sa s tým, že klienti ani len netušia, akú hodnotu má ich majetok (dom, byt). Majú lacné poistky, z ktorých by napr. v prípade povodne alebo iných situácií, nedostali ani len jedno €. V snahe ušetriť nemajú poistenú domácnosť alebo zodpovednosť za škodu.

Peniažky môžete ušetriť aj na PZP na Vaše auto. Z mojej skúsenosti to býva cca 20-30 € ročne voči tomu, čo klient platil doteraz. Často to však býva aj tak, že za tie isté peniaze, čo klient platil, má poistené napr. odcudzenie batožiny, odtiahnutie vozidla, výmenu pneu na mieste.

Niekoľko úspešných prípadov Vám v krátkosti opíšem:

  • Klient mesačne za seba a partnerku platil 85 € mesačne za životné poistenie. V poistkách nemal takmer nič poistené a aj to, čo tam bolo, mal na nízke sumy (v poistke si sporil, čo vôbec nie je výhodné pre kohokoľvek). Dnes platí 50 € je poistený na rôzne riziká a má ešte aj vysoké poistné sumy.
  • Klient mal poistnú udalosť, ale z poisťovne mu nič nevyplatili. Po odvolaní sa a komunikácii s poisťovňou sme vybavili poistné plnenie. Nebolo to síce presne v takej výške, ako malo byť, ale keby klient nespolupracoval so mnou, nedostal by vôbec nič.
  • Klient si platil poistenie svojho rodinného domu. Vďaka nášmu stretnutiu som mu nielen ušetril peniaze na tom, čo platil, ale má aj poistenú domácnosť. Blesk mu totiž nedávno zničil televízor a počítač. Z pôvodnej zmluvy by nedostal nič. Takto sa tešil peniažkom, vďaka ktorým si mohol kúpiť aj televízor aj počítač.

3. Prípadové štúdie z oblasti investícií a sporenia v II. a III. pilieri

Často sa stretávam s tým, že mi klienti hovoria, že nemajú peniaze na akékoľvek sporenie. Keď sa dlhšie poznáme, zisťujem, že majú len tak na účte 5-10 tisíc €, ktoré im nič nezarábajú. Teda oni hlavne zarábajú pre banku, na ktorej účte peniaze sú. Pričom existujú možnosti, kde klienti môžu získať zaujímavé zhodnotenie, často aj garantované resp. pri akceptovateľnom riziku (riziko nie je v tomto prípade to, že klient príde o svoje peniaze).

Rovnako sa na mňa klienti obracajú s potrebou sporenia pre svoje deti alebo na dôchodok. Počuli o rôznych produktoch sporenia, ale nevedia sa rozhodnúť, čo by pre nich bolo výhodné.
Ak by som sa zmienil o II. pilieri, tak často klienti netušia, s akou spoločnosťou podpísali zmluvu a naviac je zmluva zle nastavená. V oblasti III. piliera majú klienti nevedomosť o možnej výške sporenia, daňových výhodách a často ani nevedia, či vôbec III. pilier ich zamestnávateľ podporuje.

Tak zopár príkladov aj z tejto oblasti:

  • Klient mal na účte v banke voľné finančné prostriedky, ktoré mu nezarábali nič. Dnes po 8. rokoch mu v priemere zarábajú 6,5 % ročne.
  • Klient mal opäť na účte voľné financie. Chcel ale istotu. Po 3 rokoch si peniaze vybral s priemerným 2,8% ročným zhodnotením.
  • Dlhoročný klient, ktorému sa narodilo dieťa a chcel pre neho sporiť peniažky pre jeho krajšiu budúcnosť. Získa takmer o 10 tisíc € viac pri tej istej pravidelnej sume sporenia, ako keby dal na rady svojich kamarátov, prípadne reklamu z televízie.
  • Detailnou analýzou zmluvy II. piliera som klientovi nastavil správny fond, aby získal čo najviac peňazí a zadali sme oprávnené osoby v prípade jeho úmrtia, ktoré na zmluve nemal, takže peniaze by v prípade úmrtia išli do dedičského konania, čo by sa zbytočne skomplikovalo.
  • Klient nevedel, že zvýšením sumy sporenia z 5 € na 15 € v jeho zmluve v III. pilieri získa ročne 2 príspevky zadarmo, resp. daňovú výhodu viac ako 30 € ročne. Okrem toho sme nastavili aj správny fond a zadali oprávnené osoby.

4. Zhrnutie

V pár konkrétnych príkladoch som sa Vám snažil priblížiť moju prácu, ktorú som pre mojich klientov v minulosti urobil, aktuálne robím a môžem v budúcnosti urobiť aj pre Vás. Našlo by sa mnoho iných príkladov a aj z iných oblastí, ale to by už bolo na dlhé čítanie. Chcel som Vám priniesť len „ochutnávku“ mojich služieb a ukázať Vám, ako som klientom vedel pomôcť. Každý vyriešený prípad vychádzal z osobného stretnutia s klientom, dôkladnej analýzy toho, čo potrebuje a očakáva, zisťovaniu riešenia z dostupných možností a následné „vylaďovanie“ do finálnej verzie, aby bol klient spokojný.

A čo bude teraz nasledovať? Je to jednoduché. Dohodnime si spoločné stretnutie, kde zistíme, v čom konkrétne môžem byť pre Vás užitočný. Možno ste sa v niektorej situácii popísanej vyššie našli aj Vy. A možno aj nie. To však neznamená, že nemôžem pomôcť aj Vám. Spoznajme sa a dajme prípadnej spolupráci šancu. Ide o Vaše peniaze a Vašu budúcnosť. Samozrejme, aby ste boli maximálne spokojný s mojím riešením a spolupráca by naplnila Vaše očakávania. Teším sa na stretnutie s Vami.

Teším sa na stretnutie s Vami.

Kontaktujte ma

3. júla 2018

Komentovať


Share This